Copyright © 2021.
Design by Madic


Follow Loop Jelenség az Instagramon


Avagy hogyan kerüljük el a kétes infulencereket

A követők gyűjtögetésének fontossága nem újkeletű az Instagram alkalmazás használók között. Hiszen az évek alatt bebizonyosodott, hogy a magas követőszámmal rendelkezőkkel való reklámozás igen hatékony tud lenni. Ám mégis van pár pont ahol probléma csúszhat, és hiába van 10-20 ezer fölötti szám a profilon az egész értelmét veszti. Ez a blog cikk abba nyújt segítséget, hogy mire is kell figyelni egy influencerrel való munka előtt.

1.Statisztika mindenek felett

Ha nem személyes a profil, akkor található rajta egy bizonyos „elemzések“ funkció, ami megmutatja a követők eloszlását nemek, korcsoport és helyszínek alapján. Ezeket az adatokat nyugodtan kérjük el a közös munka előtt. A helyszín például már egy kiváló támpontot adhat, a minőségről, mert ha szembetűnően túl sok külföldi (nem szomszédos országbeli) felhasználó van közöttük, a hazai piacon való reklámozás egyszerre értelmét veszti, valamint  itt gyanakodhatunk követő vásárlásra is.

2. Számoljunk utána!

Fontos, hogy figyeljük a számokat: a követők és követettek arányát, mert szintén árulkodó jel  lehet, hogy vásárlásról, vagy egyszerű „bekövetem-kikövetem ha visszakövet“ taktikáról van szó. Természetesen itt a követőbázis minősége rendívül gyenge.

Lehet viccesen hangzik, de van egyfajta matematikai számítás is, amivel egy influencer hitelességét mérni tudjuk: ez az elkötelezettségi ráta. Itt egyszerűen a lájkok számát el kell osztani a követők számával. 

Példa: adott egy fiók 140 ezer követővel, a posztokon átlagosan 10 ezer lájkkal bejegyzésenként: 10.000/140.000*100=7%. Így megkapjuk, hogy a követők elkötelezettségi rátája 7%-os. Átlagosan egy 5% feletti rátát már igen jónak mondhatunk.

3.Reklámhegyek

Amikor egy bizonyos fióknál elvétve találunk csak személyes tartalmat, és a reklámok átvették az uralmat, onnantól a hitelesség is gyorsan zuhanni kezd. Tömeges reklámhalmaz már-már érzéketlenné teszi a követőt, és egy idő után fel sem fog tűnni neki. Nyilván nincs olyan, hogy tökéletes influencer, de próbáljunk olyat találni aki kreatív, a személyes tartalom a meghatározóbb, és csak olyan termékeket ajánl, amit Ő maga is szívesen használ, kipróbál. Hiszen a termékünkkel/szolgáltatásunkkal rá fognak asszociálni a potenciális vásárlók, így nem lehet hangsúlyozni eléggé ennek fontosságát.

4.Follow Loop…mi is az?

Egy csapda, amivel jól át lehet verni egy megbízót.:) Na jó nem … de mi is ez igazából? Nagy népszerűségnek örvend mostanában, a tucat, értékképviselet nélküli fiókok körében ez a bizonyos módszer. Lényege, hogy összegyűlnek egy csoportban 100-200-an vagy akár több 1000-en, és kölcsönösen bekövetik, lájkolják egymást valamint kommentelnek az algoritmus mozgatásának érdekében. Mit érnek el vele: kicsivel több, de annál haszontalanabb követőket a fiókon. Hiszen így egymás közönségévé válnak, és nincs konkrét, saját, kialakult célközönségük. 

Szerencsére nagyon sok olyan fiók is található az alkalmazáson ami igazi értéket képvisel, tanít vagy igazi szórakozást nyújt, és megérdemelt követőszámmal rendelkeznek. Ez a cikk nem róluk szólt.