2020-as közösségi média trendek
Vannak olyan trendek, melyek mellett nem mehetünk el, mivel közösségi platformunk könnyen unalmassá válhat. Rendkívül fontos, hogy naprakészek legyünk: aktuális történések azonnali reagálása igazi lájk bomba lehet, valamint több közösségi oldalon is jelen kell lenni, hiszen nem elég már csak a Facebook. Lássunk is neki!
Mi robbantotta fel a netet 2020-ban eddig?
Dolly Parton Challenge
Veled is biztosan szembejött a bizonyos 2×2-es fotómontázs már valamelyik oldalon. A kihívás az Instagramon kezdődött, egy népszerű amerikai Grammy-díjas country énekesnő, Dolly Parton megosztott egy képet “Get you a woman who can do it all” vagyis „Szerezz magadnak egy nőt, aki mindegyiket tudja” címmel. A montázson a Facebook, Instagram, Linkedin és Tinder közösségi oldalak vannak felsorolva, mindegyikhez pedig hozzá illő stílusú kép illesztve. A kép rengeteg híres embert és céget megihletett, így nem csoda, hogy futótűzként terjedt januárban, hiszen maguk is elkészítették saját verziójukat.
LIDL és a komment reklámok
Hazai viszonylatban érdemes megemlíteni a LIDL Magyarország január végi posztját, mely nemzetközi viszonylatban is kiemelt figyelmet kapott. A diszkont éppen heti ajánlatai között posztolta a svéd húsgolyókat, melyre az IKEA azonnal reagált. Majd sorban minden neves márka élt a lehetőséggel, és kreatív, humoros kommenttel hirdette magát, mint például a Coca Cola – “Ha valami frissítőre vágynál mellé” szöveggel. A kommentelők között olyan nagy márkák találhatóak mint a Lego, Jagermaister, H&M, Dell, Soproni stb…Pár nap leforgása alatt a poszt 17ezer kommentet gyűjtött össze, ami rendkívül magas elérési arány, és emellett még szórakozató és figyelemfelkeltő funkcióval bírt. Te részt vettél benne?
Mire számíthatunk 2020-ban?
A TikTok, mint legnagyobb közösségi média platform
Anno Musically-ként ismert alkalmazásnak egy felvásárlás következtében 2017-ben változtatták meg a nevét TikTok-ra. Aki regisztrált még anno Musicallyre automatikusan átváltott nekik TikTok-ra a fiókjuk. A 2020-as jóslatok szerint a TikTok lesz az egyik legnagyobb közösségi platform. Már most több millió felhasználója van, és nagyon erős követő bázissal rendelkezik és a hatalmas Z generációs jelenlét mellett már felnőttek is használják.
Magyarországon az egyik legnagyobb meglepetést az Országos Mentőszolgálat oldala okozta, mely bebizonyítja, hogy jó dolgokra is lehet használni: vedd észre a mentőt hashtaggel vonják fel a figyelmet magukra, követőik számával igazolva, hogy az alkalmazáson nem feltétlenül a “tátogós” videók tömkelegére kíváncsi a közönség.
Természetesen meg kell említeni az Influencerek jelenlétét is az appon, hiszen egy új hirdetési felület jött létre számukra, így a sok követővel rendelkező Instagram celebek személyesebb tartalmakat is tudnak megosztani rajongóikkal
Instagram számok eltűnése
Régóta hírét járja már, hogy az Instagram profilunkról hamarosan el fognak tűnni a követőink száma és a képeink alól a kedvelések száma. Valójában nem teljesen tűnnek el, továbbra is láthatod majd, hogy ki az aki követ vagy ki lájkolta éppen a posztodat, viszont mások profilján nem fogod számszerűsítve látni őket. Az Instagram főnöke azt nyilatkozta, hogy azért szeretnék bevezetni, hogy csökkentsék a felhasználókban rejlő stresszt és szorongást és így az emberek arra koncentrálhatnak és oszthatják meg amit igazán szeretnek és inspirálja őket. Kiváncsiak vagyunk, hogyan érzik majd meg ezt az influencerek.
Pinterest katalógus
A Pinterest-et már sokan ismerik, de ha esetleg eddig valamiért nem találkoztaok volna vele, akkor ez egy olyan vizuális médiahálózat, ahol bármilyen projekthez találhatsz ötleteket, mint például: lakberendezés, öltözködés, főzés, DIY és így tovább. Amelyik pin megtetszik feltűzheted saját tábládra, így gyűjtve a különböző terveket. Az oldal jelenlegi felhasználóinak 70%-ka nő. A Pinterest már régóta ismert alkalmazás, viszont az elmúlt pár évben a hirdetési lehetőségek bővítésével még több lehetőséget nyitott meg a fogyasztók számára.
Jelenleg még csak pár országban van jelen tesztelés alatt a katalógus funkció, ami olyan vállalkozások részére lettek létrehozva, akik saját webshoppal rendelkeznek, és lehetővé teszi a pinteresten keresztül történő vásárlásokat. Összeolvasztották a vizuális keresés és az online vásárlás világát. Például lakberendezési képeket görgetve megtetszik egy asztal, azt a Pinterest mesterséges inteligencia segítségével megkeres és könnyedén megvásárolhatjuk azt a terméket. Ez a frissítés segít a vásárlóknak, hogy megtalálják azokat a termékeket, amik felelnek az ízlésüknek és egyedi stílusukat tükrözik.