Miért fontos a saját tartalom?
Mi az a tartalomgyártás?
Tartalomnak nevezhetjük az érdeklődést felkeltő és értékes információt átadó anyagok sokaságát. A tartalom megnyilvánulhat szöveges vagy vizuális / audio-vizuális formában képek, videók, hangok formájában.
Miért fontos?
Az emberek nem szeretik, ha valamire rátukmálják őket. Éppen ezért fontos a tartalomgyártás a direkt reklámozás mellett. A kreatív tartalmakkal azt érjük el, hogy minél több információ jusson el úgy az emberekhez, hogy az érdeklődési vágy is fokozódjon bennük. Tehát maga a tartalom tájékoztató jellegű legyen, ne pedig erőszakos és ráerőltető. Így sokkal befogadóbb lesz az esetleges vásárlásra az olvasó.
Személyes tartalom
Az egyik legfontosabb része a tartalomgyártásnak, hogy személyes tartalmaiddal közelebb hozd az olvasókat, leendő vevőket a cégedhez. Nincs is jobb módja annál, hogy jobban bemutasd és hogy növeld a márkád értékét! Az emberek szeretik tudni, hogy kitől és mit kapnak, ezért manapság már szinte elengedhetetlen.
Közösségi média
A mai világot, szinte már a közösségi médiák irányítják (Facebook, Instagram, mostmár a TikTok, stb.).
Emiatt a cégek is rákényszerültek, ezekre a platformokra és ezeken könnyebb felépíteni egy cégnek olyan tartalomstratégiát, amivel megszólítja a felhasználókat, célcsoportokat HOSSZÚTÁVON. Azért emeltük ki a hosszútávot, mert a tartalomgyártás az építkezésről szól, hogy fenntartsa az érdeklődők figyelmét és ezáltal egyre többen megismerjék a márkádat.
Jelenleg a képes és videós tartalmaknak van a legjobb elérése az interneten, de nem elég a mennyiség, itt bizony a minőség a mérvadó!
Fontos az is, hogy az olvasó ne csak a termékről kapjon állandóan információt, azt ki ne unná meg egy idő után?! Próbálj meg tudatosan és változatosan tartalmakat létrehozni.
Próbálj az olvasó fejével gondolkodni!
Írj egy cikket, majd olvasd úgy, mintha most találkoznál vele először, felkeltené az a cím az érdeklődésedet vagy tovább lapoznál? Az embereknek valamilyen fajta kötődésre van szükségük ahhoz, hogy leragadjanak egy-egy tartalomnál.
Ne csak infókkal lásd el, hanem kreálj hozzá történeteket, amivel azonosulni tudnak. Be kell mutatni nekik azt is, hogy ennek az adott szolgáltatásnak vagy terméknek milyen pozitív hatása van az ő életükre!
Törekedj arra is a változatosságnál, hogy a kommunikáció ne legyen mindig ugyan az a sablonos egyhangú. Változtass néha, egy kis humor, egy kis lazaság kell. Hiszen ki szeretné a tömör, száraz infókat olvasgatni a fáradt munkanapok után.
Engedd szabadjára a fantáziádat! Gondolkodj az olvasó fejével, mindig tervezz előre és legyen meg a konkrét célod! Ezek után készíts minőségi tartalmakat az adott termékhez, szolgáltatáshoz. Használj saját fotókat és videókat! Törekedj a változatosságra és készíts személyes tartalmakat is. Élvezd ki a közösségi média előnyeit ahol könnyen megtalál a célcsoportod!