Clubhouse! Ezt hallgasd!
Érdekes a közösségi média fejlődése. Kezdetben a szöveges (Facebook), majd a képes (Instagram) később a videós tartalmakra építő oldalak (Snapchat, Tiktok) jelentek meg és váltak népszerűvé. Már a 2010-es évek közepétől azt hallani, hogy a videós tartalmaké a jövő. Hogy válhat akkor mégis népszerűvé egy pusztán audió tartalomra épülő közösségi média platform?! Helló Clubhouse!
Mi is tulajdonképpen a Clubhouse?
Mondhatjuk, hogy egy interaktív podcast alkalmazás, amiben a hallgató pillanat alatt a társalgás központi elemévé válhat! Az app iOS eszközökön érhető el jelenleg, de tudtunkkal már fejlesztik Android-ra is. A platform a mai napig meghívásos alapon működik, viszont ha beregisztrálsz, az ismeretségi körödből is jóváhagyhatják a jelentkezésed. Ennyi féle témában találhatsz beszélgetéseket, a világ minden tájáról.
A kapcsolatok kezelése az Instagram-hoz hasonló, mi is követhetünk embereket és minket is bekövethetnek. Elég sok értesítés érkezik az alkalmazásból, tervezett beszélgetésekről, számunkra javasolt szobákról és „ping-elésekről”, amik akkor jelennek meg, ha ismerőseid ajánlanak egy éppen futó beszélgetést (room-ot) neked!
Magyarul működik?
Itt nem lesz hasznunkra a Google fordító, ha külföldi beszélgetésekbe szeretnénk becsatlakozni, de aggódalomra semmi ok: egyre több a magyar felhasználó, ezáltal a magyar beszélgetések is. Az elmúlt napokban volt szerencsénk weboldallal, szabadúszó léttel, egészséggel, politikával, de még marketinggel is (😁) foglalkozó beszélgetésbe becsatlakozni. A Facebookon már Magyar Clubhouse Csoport is alakult! Sőt, Fekete Attila, az fws online Kft. ügyvezetője már készített egy online naptárt, amit a közösség tagjai szerkesztenek és ahol megtalálhatod a magyar nyelven folyó beszélgetéseket.
Kattints ide a naptárhoz.
Egy beszélgetésbe maximum 5000 fő csatlakozhat be, ezt Elon Musk grandiózus clubhouse beszélgetése után derült ki. Miután becsatlakoztunk, hallgathatjuk a beszélgetést, de ha hozzá szeretnénk szólni, akkor felemelhetjük a kezünket – egy gombbal – ekkor a beszélgetés irányítójának jelzést küld az app, majd megadhatja nekünk a jogot a hozzászóláshoz. Az egészhez nincs szükség komoly mikrofonra, pusztán a telefonunkra! Így egy kicsit olyan, mintha konferenciabeszélgetésben, vagy akár házibuliban lennénk! Az írásos kommunikációhoz képest a hangsúlyok hatalmas hozzá adott értékkel bírnak: mondatok, amik írásban bántóan hathatnak, élő szavakkal elmondva más értelmet kaphatnak. Ugyanígy előjöhetnek az szarkasztikus, ironikus beszólások is.
Biztonság
Mindennapi téma az adataink biztonsága az online térben. Erre vonatkozóan kétes hírekkel találkozhatunk a nemzetközi sajtóban. A Clubhouse-on, ha aggályos tartalommal találkozunk jelenthetjük. Mivel élőben mennek a beszélgetések, hogy máshogy tudnák ellenőrizni a jelentett beszélgetéseket mint, hogy felvételre kerülnek? Elméletileg ezek a felvételek a kivizsgálás lezárultával törlésre kerülnek.
Mire lesz jó?
Még nem tudjuk pontosan, hogy mennyire fog elterjedni és marketing szempontból mire lesz alkalmas későbbiekben a platform, de personal branding-re már most is kitűnő eszköz. Nagyon érdekes, hogy 2021-ben, amikor az audiovizuális marketing tartalmakra fókuszál mindenki, egy olyan platform, ahol az egyetlen kép amit feltöltessz a profilképed, ilyen hamar népszerűvé válik. Ennek szinte biztos, hogy a pandémiás helyzet is az oka, az emberek otthon vannak, nincs lehetőségük a valódi, nem online szociális életre. De azt is simán el tudjuk képzelni, hogy a jövőben is fent fog maradni ez a platform, akár lokális csoportos beszélgetések is ki fognak alakulni a Clubhouse-on, például Startup Sopron? 😎
Érdekel, hogy a különböző online marketing eszközöket, hogy lehetne beépíteni a vállalkozásod életébe!? Ne habozz, dobj egy e-mailt!
