Most legyél profi marketinges!
Kríziskommunikáció? Nem teljesen!
Számtalan sok brand marketingese jelenleg is vért izzadva próbál akciótervet készíteni (most már lehet home office-ból) a jelenlegi helyzetre válaszolva. Mi legyen a jó kommunikációs stratégia, mennyire álljunk bele és miben fog, vagy már változott meg a célcsoportunk lelkiállapota?
A COVID-19 koronavírus járvány nem csupán egy krízishelyzet, melyet egy tapasztalt PR ügynökség is csuklóból megold, hanem egy nemzetközi egészségügyi krízisállapot, melyből tisztán marketing és kereskedelmi szempontból nem lehet hasznot húzni, mert az akár meghatározóan káros lehet a brand számára. A jelenlegi helyzet erőteljesen elhatárolja majd pro és amatőr marketingeseket. Egy vérprofi csapat tudni fogja, hogy mikor kell csendben lenni, kivárni a megfelelő pillanatot az állásfoglaláshoz, és nem két kezet a szájhoz tartva, üvöltve végig vinni a már tavaly gondosan elkészített kampányt.
Egy brand se lehet szótlan a járvány ideje alatt és meg kell találni az aranyközéputat a saját álláspont meghatározásánál és kommunikációjánál. De mi a megfelelő, ha már több hónapja készülsz egy kampányra, ami most indulna vagy éppen fut?
Tudni kell, hogy az emberek lelkiállapota a folyamatos információtól és stressztől megváltozik, melyre reagálnia kell minden brand-nek és nem szabad az előre beidőzített üzeneteket hagyni. Nem csinálhatunk úgy, mintha nem változott volna az emberek lelkiállapota.
Azt tanácsoljuk, hogy időzítsd újra ha még nem indult el az előre megkreált szupergyönyörű kampányod, hisz kb minden második post/tweet a vírusról szól. Ha már elindult, valószínű a target-et nem fogod elérni így se, úgy se, akkor még megteheted, hogy módosítod. A felelősségvállalás ma az egyik legfontosabb, ahogy Olaszországban elindult az #IStayHome mozgalom, úgy te is fokuszálhatsz a vírusterjedés megelőzésére.
Jó példaként szolgálnak azok a jótékonysági megmozdulások, mint amilyet egy hazai márka, a LogMeIn lépett: az egészségügyi és oktatási intézmények, a kormányzati és önkormányzati szervek, a nonprofit szervezetek, valamint korábbi LogMeIn-ügyfelek számára ingyenesen elérhetővé tette otthoni munkavégzést segítő szoftvereit.
Nyertünk egy kis időt!
Home Office és visszaesett forgalom. Sokszor hallgatjuk ügyfeleinktől, hogy nincs idő foglalkozni 1-2 témával, mert pörög az élet. Hát most lesz idő! Mire is gondolunk és mit tanácsolunk?
Tervezés
A tervezésre szokás szerint a kisebb vállalkozások esetében alig jut idő, míg a nagy vállalkozások esetén nincs forgatókönyv egy ilyen világjárvány kezelésére. Tervezzünk hát több alternatívát is, ha időnk engedi, a következő időkre!
Weblap
Soha nincs elég idő arra, hogy a weboldalunkra szánjunk időt, ha csak egy aktuális frissítés is kellene rá. Most frissíthetjük a tartalmakat és dolgozhatunk a SEO optimalizáláson is a megfelelő szakemberrel.
Automatizált rendszerek
Idő és nyűg míg minden összeáll, ezért csak részletekben van megvalósítva, ahol egyáltalán elindult a projekt. Most van időnk távkapcsolatban is pontot tenni a végére, és összeállítani egy olyan automatizált értékesítési tölcsért, mely dinamikusan működik és minimalizált manuális munkát igényel. Időt nyertünk automatikus EDM-eket írni, akciókat tervezni, tartalmakat gyártani, stb.
Összegzésképpen, a Madic tanácsa csupán annyi, hogy a mostani helyzetben megfontoltan kommunikáljunk és használjuk ki ezt az időt, amit, sajnos, nyertünk. A fentiek nem teljesen működnek minden iparágban, de zömében igen.
Vigyázzunk egymásra és másokra!