Copyright © 2021.
Design by Madic


9 feladat a sikeres marketing kampányhoz


Nem kérdés, hogy ezeregy ingyenes és fizetős eszköz áll a hétköznapi ember rendelkezésére ha hirdetésre és kommunikációra kerül sor, de azt is tudni kell, hogy mikor, mivel és kit kell megszólítani. Közel sem elég hirdetéseket szétszórni az interneten több tízezer forint értékben, majd hátradőlve várni a bevétel növekedést! Ha a következő 9 lépést figyelembe veszed, akkor sikeresebb kampányokat fogsz tudni készíteni, amely nem csak a bevételedet növeli, hanem a megítélésed is! Hajrá!

Tudd, hogy hogyan passzol kampányod a marketing stratégiádhoz!

Szorgalmazni szoktuk, hogy a legkisebb, akár 1-2 fős cégek is készítsenek egy marketingstratégiát, mely meghatározza jelenlétüket, kommunikációjukat, termékeiket/szolgáltatásaikat az elkövetkezendő 1-2 évben. Ha ezek megvannak, akkor ezzel párhuzamosan körvonalazódik egy marketingcél is. Képesek vagyunk a lépéseket előre látni? A cégünket elképzelni ott, ahol szeretnénk? Ismerjük a célcsoportunkat? Ha ezek mind megvannak, akkor jöhet több jól megtervezett marketing kampány, melyeknek nem szabad ezektől eltérnie, csak segíteni a céget a marketingcél elérésében!

 

Állíts egy konkrét célt a marketing kampányhoz!

Ne csak a bevétel növekedésen járjon az agyad! Van még ezeregy más is a marketing kampány tervezésekor: brandépítés, új termék/szolgáltatás megismertetése, törzsvásárlók szerzése, stb.. Ugye, hogy sok mindent fel lehet hozni célként? Gondold végig, hogy a marketing stratégiád pillanatnyi szakaszában mi a legmegfelelőbb rövidtávú cél. Hidd el, ezek a “kis” célok nagyban hozzájárulnak a hosszú távú marketingstratégiádhoz és a későbbiekben majd NAGYON fogod érezni a hatását.

 

Tisztázd le, hogy fogod mérni a sikerességet!

A mérés elengedhetetlen! Az online marketing sokszor hangoztatott előnye a mérhetőség: rakd össze, hogy mi a kampányod konverziója és azt hogyan lehet mérni? Ha megfoghatatlannak és nehéznek találod, akkor iktass be az odavezető útba kisebb, mérhető lépéseket. Az offline hirdetéseknél is vannak lehetőségek a mérésre, akár UTM paraméterezéssel!

 

Számolj, ossz és szorozz: a kampány büdzséje!

Itt szokott mindenki megállni és azt mondani: én ugyan nem csinálok kampányt, csak maximum egy hirdetést itt vagy ott. HIBA! Mit szeretnél? Eszetlen pénzköltést egy tucat különböző üzenettel? Vagy inkább céltudatosan kommunikálni és majd pár év múlva hátradőlve (de odafigyeléssel) élvezni, hogy az emberek azt gondolják rólad, amit szeretnél és kérdés nélkül téged válasszanak!

 

Válaszd ki a csatornákat és üzeneteket a leendő ügyfelek eléréséhez!

A célzás fontos! A célcsoportod szuper és körülírható! Oszd fel szegmensekre és nézd meg, hogy őket hogyan tudod elérni és jöhet a gyártás! A szegmenseket nem egy délutáni móka kedvéért hozzuk létre, hanem amiatt, hogy az ő érdeklődési körüknek megfelelően, az ő nyelvükön burkolt vagy nyílt kommunikációban eljuttassuk a kampányunk üzenetét!

 

Készíts idővonalat a kampányhoz!

Mindig! Ne ad-hoc módon állj neki a 7-es pontnak, hanem előre megfontoltan! A kis kutató munka és adminisztráció megéri a fáradtságot, hisz az üzenetet érdemes fokozatosan és több csatornán eljuttatni a célcsoportunkhoz. Az aktualitások segíthetnek, de akár az egyik üzenetre épülő másik üzenet is hatékonynak bizonyulhat!

 

Kivitelezd!

Jöhet a munka látványos része! Tartalomgyártás, útvonalak kialakítása, hirdetések beállítása, küldése a hirdető felé, stb. Munkás, de ha az előző lépéseket végig csináltad, akkor ez már gyerekjáték lesz.

 

Mérj!

Nem, nem csak a végén! Az elejétől fogva fontos információkat kaphatunk, mely segíthetnek a kampány sikerében, de ha nemfigyelünk, akkor meg is pecsételhetik azt. A kialakított mérési rendszerben könnyen látni fogjuk, hogy mely csatornák, mely üzenetei eredményesek és melyeket kell javítani. Fontos monitorozni az ügyfeleink magatartását is!

 

Következtetések levonása: Javítás/Ismétlés!

A sikeres kampányzárás nem teljes siker! Ha bukás, nem teljes bukás! Mindig tudunk tanulni és elemezni egy kampányból, akkor is ha nem tudható be sikeresnek! Ne legyünk restek és részletesen menjünk végig a problémákon és elemezzük ki őket, hisz lesz majd olyan, amit átveszünk a következő kampányunkhoz és lesz olyan, amit soha többet nem használunk!